مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو
سرخط خبرها

زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۱۳۵۹
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی
نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی در نشست خبری این انجمن گفت: جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند...

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز - «جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند.» این گفته‌ها بخشی از سخنان نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی است که در نشست خبری روز گذشته این انجمن به آن اشاره کرد.

به گفته محمود امتی ۲۲۰ شرکت حمل ونقل ترانزیتی در خراسان رضوی با محوریت مشهد فعالیت می‌کنند که ظرفیت خوبی برای استان ایجاد کرده اند، اما نبود زیرساخت مناسب و مشکلات کلان در حوزه حمل ونقل نمی‌گذارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. امتی افزود: حدود ۵۰ درصد از ترانزیت کشور را به کشور‌های خارجی واگذار کرده‌ایم. او با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار کامیون تحت پوشش اعضای این انجمن در استان فعالیت دارند، افزود: یکی از معضلات ما در این حوزه، فرسودگی ناوگان حمل ونقل در کشور و استان است.

از طرفی، روند ورود کامیون به کشور با مشکلات متعددی رو به روست، تا جایی که طبق شــــنیده هــــای مــــا حــــدود ۲ تا ۳ هـــزار ناوگان خریداری شده بیش از یک سال است که در گمرک خاک می‌خورند. به گفته امتی، حدود ۷۰ درصد مجموعه ناوگان باری استان ضعیف و فرسوده است، اما در مجموع ناوگان ترانزیتی با توجه به رفت وآمد به کشور‌های دیگر، از کیفیت بهتری برخوردار است. ابراهیم عطائی، عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با تأکید بر اینکه با وجود ظرفیت ترانزیت در کشور به دلیل کاستی‌ها نتوانسته ایم تعامل خوبی با دنیا برقرار کنیم، گفت: یکی از معضلات نبود مدیریت واحد در مرزهاست؛ ترانزیت با ۲۵ سازمان دولتی در ارتباط است و هر سازمان در این حوزه جزیره‌ای عمل می‌کند. همچنین مرز‌ها محل گذر هستند، اما یکی از چالش‌های ما توقف طولانی مدت کامیون‌ها در مرزهاست.

حمیدرضا دشتی، دیگر عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: در ترانزیت فقط دو موضوع هزینه و زمان مطرح است که ما در هر دو آن قدر بد عمل می‌کنیم که منجر به تغییر مسیر‌های ترانزیتی ازسوی صاحبان کالا شده است که به سیاست‌های کلان کشور در این حوزه باز‌ می‌گردد. قاسم حسینی، عضو دیگر هیئت مدیره این انجمن، هم درباره معضلات این حوزه بیان کرد: وقتی قیمت یک کامیون در کشور‌های همسایه، یک سوم قیمت ایران است، راننده ایرانی کامیون خارجی می‌خرد. آن وقت به جای اینکه یک سرمایه به چرخه کار کشور اضافه شود، خارج می‌شود. کمبود ناوگان و وضعیت جاده‌های ترانزیتی و حمایت نکردن از این حوزه و ... گوشــــه‌ای از مشـــکلات حوزه ترانزیتـــــی کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->